Shopping och sjukstuga

Idag har jag och svärmor varit på en shoppingtur. Ja lillebror va med också men han var lyckligt ovetande om vad som hände där han låg och sov i vagnen. Jag är nöjd, hittade en overall till lillebror, en tunika till mig själv och både julklapp och farsdag-present till Martin.
Fast nu är jag pank. Det var ju det då. 

Och här hemma har vi sjukstuga igen. Ellen fick helt plötsligt 40 graders feber inatt och blev kanonförkyld. Från ingenstans! Lillebror har haft det kämpigt också, vaccinationen igår framkallade feber även för honom. Sen att han inte bajsat på över tre veckor gjorde ju det hela inte bättre. Igår efter alvedonen hände dock det äntligen som vi gått och väntat på och jag hoppas han sover bättre inatt. 

För just det här med att sova, det gör han ju som inte. Iallafall inte samtidigt som mig. På nätterna ska han mest äta, och träna rösten i diverse tonlägen. En massa olika ljud kommer från den lilla munnen samtidigt som han undersöker både händer och fötter och funderar över livet. Typ.



På tal om det så är det dags att kura ihop sig i sängen, snart börjar ju nattskiftet!  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0