Innan lucia

Imorgon är det luciafirande på förskolan och det känns faktiskt lite pirrigt, även fast jag bara ska se på! Det blir Ellens första luciatåg eftersom hon hade magsjuka lämpligt nog förra året. I år ska hon vara lucia och gå längst fram i tåget... Vi får väl se hur det blir med den saken förresten, vi är lite inställda på att mötas av trotsen men laddar förstås med positiva tankar och peppande ord. Igår när jag skulle hämta från förskolan fick jag se genrepet och det kändes himla roligt.

Annars har jag varit helt betagen av julstress och hetsat över julklappar. Lillebror sover jättedåligt på nätterna och skapar obalans här hemma. Ibland känns det som jag håller på bli galen eftersom sömnbristen gör mig mindre rustad att möta motgångar. Små bekymmer blir stora och tålamodet sviktar lättare än vanligt. En riktigt jobbig period. 

Martin har jobbat 10 dagar i rad och är nu ledig i 3... Vi hinner med en övernattning i stugan i helgen och fortsätter laddar inför julen. Imorgon ska jag ut med mitt gamla jobb och äta julbord, känns bra att komma hemifrån och byta mönster. Det blir de andras första kväll ensamma hemma utan mig. Det blir nog nyttigt för oss alla! Hoppas bara att lillebror känner sig manad att ta flaskan, inte för att jag ska dricka nåt men lär bli borta ett tag... 

Nu är det dags för sambon att åka på träning och jag ska gå från en nattning till en annan. Jag känner mig alltid lite pirrig när jag ska vara själv nuförtiden.. Tror jag blivit skadad av alla sjukdomsperioder... 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0